.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمدی‌نژاد امروز به گلستان سفر می‌کند

مسئول روابط عمومی استانداری گلستان گفت: جشن یادمان بزرگ‌ترین برج آجری جهان بعد از ظهر امروز با حضور رئیس جمهور در گنبدکاووس برگزار می‎شود.


به گزارش شمال نیوز حسین عاشور امروز در گفت‌و‌گو با  فارس اظهار داشت: افتتاح سد دانشمند و آغاز عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن گرگان و اینچه برون از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور به استان گلستان است.

سد دانشمند از نوع خاکی همگن به طول 7.5 کیلومتر بوده و حجم عملیات خاکی آن نیز بالغ بر 1.5 میلیون متر مکعب است.

با افتتاح سد دانشمند آب زراعی 4 هزار هکتار از زمین‎های زراعی تامین می‎شود.

همچنین با حضور رئیس جمهور کشور ریل‎گذاری خط آهن گرگان اینچه‎برون آغاز می‎شود که مسیر آن به طول 80 کیلومتر بوده و از حوالی روستای قره‎تپه شروع می‎شود و سپس به شهرستان آق‎قلا و بعد از آن به سمت شمال و در ایستگاه اینچه‎برون به اتمام می‎رسد.

در حال حاضر عملیات زیرسازی سد دانشمند به اتمام رسیده و تمام ابنیه فنی کوچک که حدود 155 پل بوده نیز پایان یافته است.

پروژه خط آهن گرگان - اینچه‎برون نیز یکی دیگر از پروژه‎های مهمی است که در ارتقای سهم ترانزیتی کشور و نیز ایجاد فرصت‎های شغلی در منطقه گرگان سهم بسزایی خواهد داشت.

سرمایه‎گذاری این پروژه حدود 130 میلیارد تومان در خاک ایران بوده و هدف از اجرای آن اتصال کشورهای چین و آسیای میانه به خلیج فارس و اروپا است.

مزیت اصلی پروژه خط آهن گرگان - اینچه‎برون این است که خاور دور «چین» را به کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای جنوبی وصل می‎کند و از طرفی نیز از قسمت شمال، امکان اتصال اروپا به جنوب خلیج فارس وجود دارد.

احداث خط آهن گرگان - اینچه‎برون ظرفیت صادراتی و ترانزیتی را افزایش می‎دهد و امیدواریم تا پایان اسفند ماه سال 91 این پروژه به عنوان یکی از طرح‎های اصلی و ویژه وزارت راه و شهرسازی به بهره‎برداری برسد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.137 seconds.